سجاد نوبختی

دفترچه اشعار

سجاد نوبختی

دفترچه اشعار

سجاد نوبختی

کارشناس مشاوره از دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد مشاوره خانواده از دانشگاه تهران

مدیر گروه و مربی مهارت های زندگی مدرسه استعداد درخشان علامه حلی ۳
چهار سال تدریس مهارت های زندگی در مدارس علامه حلی

روانشناس کودک و نوجوان

گروه درمانگر و درمانگر فردی با رویکرد متمرکز بر هیجان و وجودنگر
بازی درمانگر کودک و نوجوان

آخرین مطالب

السلام علیک یا فاطمة الزهرا سلام الله علیها

شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۲۸ ق.ظ

دست حاجات دلم را سوی زهرا میکنم

هرچه میخواهم فقط از او تقاضا میکنم


سالیانی می شود با یاری از اولاد او

خویش را زیر لوایش ، دم به دم جا میکنم


گفته باشم من بهشتی هم نباشم لاجرم

بین دوزخ خیمه عشاق برپا میکنم


هست تسبیحات او والاترین حمد خدا (1)

در سه رکنش معنی توحید پیدا میکنم 


اذن نوکر بودنم را آرزو دارد دلم 

حضرت زهرا بگوید " خویش امضا میکنم "


گفت پیغمبر : " که زهرا پاره ی جان من است 

میوه ی دل را به انوارش شکوفا میکنم (2)


هرکه با او دوست باشد در سرای آخرت 

در کنار خود مقامش را محیا میکنم (3)


هرکه با او بد کند قلب مرا بشکسته است

محضر حق ظلم هایش را هویدا میکنم 


گر شفاعت گردد این ظالم به دست انبیا

ایزد منان بگوید " خیر ، رسوا میکنم " (4)


من از او هستم ،  و او هم از من است (5)

خویش را در چهره ی زهرا تماشا میکنم 

 

شمس عالم من ، علی هم ماه و زهرا ،  زهره است

نور خود را من در این زوجین ، انشا میکنم (6)


گفت ایزد ، فاطمه گر شافی هر کس شود 

در حساب آخرت با او مدارا میکنم "


سجاد نوبختی



 (1) امام باقر علیه السلام می فرمایند:

«ما عبد الله بشی ء من التحمید افضل من تسبیح فاطمة علیهاالسلام ... ; خداوند در حمد و ستایش به چیزی برتر از تسبیح فاطمه علیها السلام عبادت نشده است .» کافی، ج 3، ص 343 


(2) پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«... ان فاطمة بضعة منی و هی نور عینی وثمرة فؤادی ... ; فاطمه علیها السلام پاره تن و نور چشم و میوه دل من است .» الامالی، شیخ صدوق، ص 486



(3) پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«من احب فاطمة ابنتی فهو فی الجنة معی ومن ابغضها فهو فی النار; هر کس فاطمه علیها السلام دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است، و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش [دوزخ] است .» بحارالانوار، ج 43، ص 65



(4)پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«... یا فاطمة! لو ان کل نبی بعثه الله وکل ملک قربه شفعوا فی کل مبغض لک غاصب لک ما اخرجه الله من النار ابدا;  ای فاطمه! اگر تمام پیامبرانی که خدا برانگیخته و تمام فرشتگانی که مقرب درگاه خود گردانده است، برای هر کینه توزی که حق تو را غصب نموده است، شفاعت کنند، هرگز خدا او را از آتش [دوزخ] خارج نمی سازد .» بحارالانوار، ج 76، ص 354



(5)پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«یا فاطمة ... انت منی وانا منک ... ;  ای فاطمه! تو از من هستی و من از تو هستم .» بیت الاحزان، ص 19; بحارالانوار، ج 43، ص 32



(6)پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«انا الشمس وعلی علیه السلام القمر وفاطمة الزهرة والفرقدان الحسن والحسین; من خورشیدم و علی علیه السلام ماه و فاطمه علیها السلام، زهره (ناهید) است و حسن و حسین علیهما السلام دو ستاره نور افشان فرقدان هستند .» بحارالانوار، ج 24، ص 74; معانی الاخبار، ص 114

  • سجاد نوبختی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی